We hebben onze strategie expliciet gemaakt

International Statistical Institute had een brand story voor een nieuw concept nodig. We waren op zoek naar iemand die ons kon begeleiden bij het maken van de presentatie. En vooral iemand die ons kon helpen met het doorlopen van de stappen om alle content voor die presentatie helder te krijgen. 

Op LinkedIn zag ik jouw posts met PowerPointtips en dat sprak me erg aan. De tips zijn praktisch, puntig en toegankelijk mede door het gebruik van tekeningen. Ze dagen je uit om na te denken over wat je nu eigenlijk wilt bereiken. En wat ik ook belangrijk vond, het is niet hoogdravend.

Mijn ervaring met de begeleiding was heel goed. Ik wist van tevoren al ongeveer wat de uitkomst moest zijn, maar nog niet hoe we daar zouden komen. De gestructureerde aanpak van het stappenplan heeft ons daarmee geholpen. Je houdt van aanpakken, biedt een helder kader en iedereen weet wat hij of zij moet doen. Je weet precies wat er moet gebeuren en wat daarbij komt kijken en je hebt de flexibiliteit om zo nodig te schuiven in de planning.

We zijn vooral blij met de strategie die we expliciet gemaakt hebben. Vragen als waar staan we voor, voor wie doen we het, wat doen we en wat hebben onze leden en stakeholders daaraan, zijn duidelijk geworden. Het resultaat is naast een basispresentatie die we de komende tijd verder kunnen uitwerken, een mooie corporate flyer en een stappenplan die we voor andere concepten ook kunnen volgen.

Uniek aan de begeleiding is jouw pragmatisme en gestructureerdheid. Die maken dat er voortgang is en er iets tastbaars tot stand komt. Je bent in staat om een proces te begeleiden waarbij je strategie, veranderconsultancy en implementatie combineert.


Conchita Kleijweg - Directeur
Over de auteur
Conchita Kleijweg - Directeur

International Statistical Institute