Een waardevolle combinatie van theorie en praktijk
Als merkstrateeg help ik organisaties en ondernemers om focus te houden in het verhaal dat ze aan de wereld vertellen
Dat vertaal ik meestal met hen in een website, in blogs of in bijvoorbeeld interactie op LinkedIn.
Bij een onderwijsproject voor de universiteit, bleek een PowerPointpresentatie het belangrijkste middel om te communiceren met de doelgroep en de klant vroeg of ik kon helpen de bestaande presentatie te verbeteren op basis van de uitgewerkte merkstrategie.
Ik weet van alles over marketing, merkstrategie, communicatie en storytelling. En ik had ook wel eens een PowerPoint in elkaar gezet. Maar ik wilde natuurlijk zeker weten dat ik deze klant goed zou helpen.
Toen moest ik aan Pauline denken. Ik volgde haar blogs al een tijdje omdat ze zo informatief en tegelijk lekker leesbaar zijn. Op haar site zag ik het e-boek “Slidemetamorfose” en ik besloot dat aan te schaffen en te lezen.
Geweldig! Ik leerde zoveel bij over presentaties, inhoud, opbouw en design. Een waardevolle combinatie van theorie en praktijk, ook door de vele voorbeelden die Pauline gebruikt.
Het boek hielp me om er met de grafisch vormgever een sterke presentatie van te maken en in de brainstormsessie met de klant helder uit te leggen waar de keuzes op gebaseerd waren. Na haar eerste presentatie kreeg ik direct een enthousiast bericht hoe goed het gegaan was.
Een aanrader voor iedereen die zelf presentaties geeft én voor iedereen die ook maar iets met communicatie doet en wil weten hoe je dat omzet in een goede PowerPoint.
Sandra de Jong
Storybranding - merkstrategie & copywriting voor ondernemers met idealen