Waarom je publiek luistert
Je houdt regelmatig presentaties. En het gaat best aardig.
Maar dat vind je niet voldoende. Je wilt gewoon écht goed spreken. Geen kiss en goodbye, maar gezien en gehoord worden.
Hoe start jij je presentatie?
De eerste bladzijden van een boek of eerste minuten van een film beginnen nooit met het voorstellen van de hoofdpersonen of het bespreken van de agenda.
Ze beginnen spectaculair.
Vul hieronder je emailadres in en download mijn gratis e-book.
Wat vinden klanten?
Een onomkeerbare andere manier van denken over presentaties en informatieoverdracht
Petra Klein, Interim beleidsmedewerker & projectleider MDA++ Zorg- en Veiligheidshuis HaaglandenIk zocht een training waarin ik kon leren goede en boeiende presentaties te maken, die in de online “thuiswerk-corona-times” als verfrissend zouden worden ervaren. Door de tekst op de website van Pauline die ik via googlen op “online presentaties geven” had gevonden, werd ik getriggerd.Lees meer
Een heldere kernboodschap en een haarscherp doel van mijn presentatie
Ernst Janssen Groesbeek, Studio 9to3 AnimationVoor een jaarlijks congres over animatie, computer graphics en visual effects, werd ik gevraagd om samen met mijn collega een presentatie te houden. We hadden ieder 15 minuten spreektijd. Ik ben een geoefende spreker en heb onder andere colleges gegeven.Lees meer
Als een PowerPoint met veel tekst of bullets het niet is, wat dan wel?
Celine Jansen, Plan C EventsAls project- en eventmanager organiseer ik (digitale en live) corporate eventsLees meer
Ik doe dat rechtstreeks voor opdrachtgevers als ook voor evenementenbureaus, bijvoorbeeld aan Philips, de Rijksoverheid, MKB of bol. com. Bij webinars zijn visuele presentaties nog belangrijker dan online.
Praktische tips die je makkelijk terugvindt
Annet Achterkamp Talsma, De Groene RedactieLees meerGoede inhoud. Wat vertel je? Wat niet? In welke volgorde? En hoe boei je je lezer of toehoorders? Daar kan ik heel lang over zijn. Maar ook heel kort. Pak dat boek van Pauline le Rûtte erbij,
Time flies when you're having fun
Team Financiën, H&S GroupLees meerNaast het presenteren van feitelijke informatie, verbinden we die nu meer met emotie om de aandacht van het publiek beter vast te houden. In onze Powerpointslides maken we de 'brand' van ons bedrijf zichtbaar, zonder dat op elke pagina ons logo staat.